Maailman talousfoorumin (WEF) puheenjohtaja Klaus Schwab on visioinut transhumanistista tulevaisuutta, jossa ihminen yhdistyy teknologiaan "ihmisen kohentamiseksi".
Toni Torppa haastattelee kristittyä teologia ja älykköä Juha Ahviota, joka tuo esille koronaplandemian avulla eteenpäin vietyyn transhumanismiin liittyviä eettisiä ongelmia kristillis-filosofisesta näkökulmasta.
Jesuiitat pyrkineet luomaan koronaplandemian avulla joakimilaisen transhumanistisen maailmanjärjestyksen?
Tiukan linjan protestantti Drake Shelton on ensimmäisenä tuonut esille näkemyksen, että jesuiitat pyrkivät siirtämään ihmiskunnan Joakim Fiorelaisen teorian mukaisesti kolmanteen eli Pyhän hengen aikakauteen, joka seuraa Isän aikakautta ja Pojan aikakautta, jota olemme nyt eläneet. Tämä kolmas aikakausi olisi egalitaarinen ja monastinen utopia, jossa hierarkkisen kirkollisen organisaation korvaisi "oikeudenmukaisuuden järjestys". Tämä sama muutos koskisi jesuiittojen uudessa joakimilaisessa maailmanjärjestyksessä kaikkia muitakin instituutioita kuin alas ajettavaa kristittyä kirkkoa.
Käytännössä ihmisten elämä olisi jesuiittojen joakimilaisessa visiossa juuri hieman samalla tavalla munkkimaista, kuin se on nyt "koronaplandemian" ollut*. Eli ihmiskontaktit on mimimoitu, ihmiset eivät voi huvitella normaaliin tapaan, ja seksuaaliseen kanssakäymiseenkiin on puututtu (on kehotettu olemaan kutsumatta kotiin omaan talouteen kuulumattomia ihmisiä ja välttämään irtosuhteita jne.). Tulevaisuudessa olisi tarkoitus, että seksuaalista kanssakäymistä ei olisi juuri ollenkaan, lukuun ottamatta harvoja ja valittuja, joilla olisi lupa lisääntyä, ja seksuaaliset tarpeet hoidettaisiin pääasiassa virtuaalitodellisuuden ja seksirobottien avulla. Kyse olisi joakimilaisten näkökulmasta teknologisesta utopiasta, muiden näkökulmasta varmaan dystopiasta... ellei heitä aivopestä nauttimaan tuosta elämäntavasta. Romaanin Uusi uljas maailma kirjoittaneen Aldous Huxleyn mielestä erityisen tehokas totalitaarinen valtio olisi ollut juuri sellainen, jossa ihmiset saadaan nauttimaan omasta alamaisuudestaan ja orjuudestaan.
Uskon että Shelton on oikeilla jäljillä, ja minulle tulee tästä jotenkin mieleen myös vuosikymmen sitten new age -kulttimaisen Zeitgeist-liikkeen promotoima Venus-projekti, joka kaavaili tulevaisuuden teknologista utopiaa, jossa resurssit jaetaan tasapuolisesti ja kaikilla on kaikkea.
Ongelmana näissä utopioissa on aina se, että kuka niiden resurssien jakamisesta päättää, koska jonkun se täytyy kuitenkin tehdä. Ja vaikka jesuiittojen uusi joakimilainen maailmanjärjestys olisikin näennäisesti egalitaarinen, niin kyllä siinäkin olisi varmasti ja vääjäämättä edelleen eliitti, joka päättäisi, miten ihmisten pitää elää ja olla. Ainoa ero olisi se, että näkyvä valtarakenne olisi muuttunut; enää ei olisi vaaleilla valittuja poliitikkoja, jotka päättävät ihmisten asioista, vaan valtaa käyttäisivät eliitin delegoimat teknokraatit apunaan pitkälle viety valvontateknologia. Ihmisiä ei hallittaisi enää autoritaarisesti, vaan heitä kontrolloitaisiin pääasiassa hienovaraisesti niin, että he ovat tyytyväisiä omassa orjuudessaan, Huxleyn sanoja mukaillen.
https://maallikkoapuri.blogspot.com/2021/03/koronaplandemia-event-201-bill-gates-ja.html
*Jesuittojen lehti America: Me olemme kaikki nyt munkkeja
Tärkeä tiedonpalanen: Transhumanistisen liikkeen perustajana pidetään Aldous Huxleyn veljeä Julian Huxleya, jonka suurena innoittajana oli jesuiittapappi Pierre Teilhard de Chardin, jota on kutsuttu "New Agen isäksi".
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti